Lorenzo Benatti won the “Best Student Paper Award” at the latest IEEE International Integrated Reliability Workshop (IIRW), held virtually in October 2021.

In the article, entitled “Understanding the Reliability of Ferroelectric Tunnel Junction Operations using an Advanced Small-Signal Model”, the authors (Lorenzo Benatti and Francesco Maria Puglisi) presented a new compact model of a Ferroelectric Tunnel Junction (FTJ) that is able to reproduce a whole set of electrical characterization data. The model can be thus effectively used as a diagnostic tool to monitor the degradation of FTJ devices under common operating conditions.

The award will be delivered during the renowed international conference “International Reliability Physics Symposium” (IRPS) which will be held in Dallas, TX (USA) in March 2022. During the event, Lorenzo will present the paper to the audience of IRPS.

Congratulations!

In Italiano:

Lorenzo Benatti, giovanissimo ricercatore in forza al DIEF, ha ricevuto il premio “Best Student Paper Award” per il miglior lavoro presentato alla conferenza internazionale IEEE IIRW 2021. Nell’articolo, intitolato “Understanding the Reliability of Ferroelectric Tunnel Junction Operations using an Advanced Small-Signal Model”, l’Ing. Benatti, sotto la supervisione del Prof. Francesco Maria Puglisi, ha discusso un nuovo modello circuitale di un innovativo dispositivo elettronico basato su materiali ferroelettrici, che promette di rivestire un ruolo cruciale nello sviluppo dei futuri circuiti neuromorfici capaci di elaborare le informazioni alla stregua del cervello umano. Rispetto ai modelli esistenti, quello proposto dall’Ing. Benatti – sviluppato nell’ambito del progetto europeo BeFerroSynaptic – riesce a riprodurre correttamente tutte le caratteristiche elettriche misurate sperimentalmente su questi dispositivi e può essere utilizzato come tool diagnostico per monitorare lo stato di degradazione del dispositivo stesso. L’Ing. Benatti è stato inoltre invitato a discutere nuovamente l’articolo alla conferenza internazionale IEEE IRPS 2022 che si terrà a Marzo 2022 a Dallas, Texas.

Lorenzo Benatti Won the Best Student Paper Award at IIRW 2021